18 apr. 2012

Transportul public din Chișinău. Serviciul Maxi-Taxi.

    Se întâmpla azi. Era trecut de ora 22, mergeam cu microbuzul spre casă. La un moment dat a urcat o doamnă ce a acuzat șoferul că a așteptat microbuzul mai bine de 25 de minute pe când pe orarele lor oficiale aprobate de către primărie(?) intervalul între microbuze trebuie să fie 7 minute la ora asta. Tot atunci am aflat că noi, pasagerii, ar trebui să-i mulțumim șoferului, pentru că ne face ditamai serviciu/înlesnire mergând la ora asta, citez "în minus"(nu are profit) "cu dzășe oameni în crușe", ba mai mult, am aflat că domnul șofer merge în condițiile date LA ORA ASTA nu pentru că are careva obligațiuni impuse de primărie/șef, dar pentru că trăiește în regiunea stației terminus spre care se îndrepta, și oarecum merge și el acasă. Well, omul se crede mare filantrop că își permite LA ORA ASTA să ducă pasagerii acasă... măi măi măi... Ca un bonus își mai permite să înjure cât încape (da apropo, oamenii psihic dezechilibrați nu trebuie să fie angajați la posturi publice, da' asta deja-i altă temă...).

Păi stați fraților, voi mergeți doar când vă e comod? Atunci când cuvintele cheie sunt "treșiț mai în fund, fășeț loc la oameni(a se subînțelege 'loc la încă trei lei')", atunci când în loc de 12-16 locuri pe scaune strângeți încă atâția oameni minimum, în picioare? Din câte știu, profitabilitatea normală se consideră când toate scaunele sunt ocupate, păi cum stăm cu profitabilitatea când dinnafară se văd doar funduri și nu mai e loc unde de intrat? Deci dacă în careva intervale de timp este așa o supraprofitabilitate, dar așa intervale îs mai bine de juma de zi, păi rămâne loc și pentru mers "în minus", nu? Și oamenii ăștia vor mărire de tarife? Pfff...

Și serviciul nostru maxi-taxi mai are o mulțime de lacune. Habar n-am cum se impozează veniturile lor. Teoretic ar trebui să fie eliberate bilete pentru fiecare călătorie.(În genere politica de bilete e puțin învechită, dar asta deja-i altă discuție) Sunt sigur că și tu nu ai primit niciodată bilet în microbuz. Ironic, dar în unele microbuze stă o rolă de bilete legată de bara de susținere, sau mai mult, inscripții ingenioase:
Eu am cerut bilet și am fost înjurat de către nenea șofer.

La categoria de foițe puse de formă merg și orarele lor ce nu sunt respectate, atenționări precum că păzea "În microbuze acționează hoți de buzunare" ș.a.

Păi iată dragi șoferi/șefi de maxi-taxi, nu uitați că nu trebuie să ieșiți "la pescuit" doar în orele de vârf, nu trebuie să vă comportați ca niște animale sălbatice. Nu uitați, pe lângă toate cele scrise mai sus, fiind șoferi de transport public vă asumați răspunderea pentru sănătatea călătorilor Dvs.
Vorbind despre schimbări, ele ar trebui să vină de mai sus, dar am impresia că  Ministerul Transporturilor și Primăria nu cam au mare motivare de a schimba ceva, ba chiar scot foloase pe seama acestor neajunsuri.


Alexandru Lebedev scria: Călătoria cu microbuzul poate fi o plăcere?
Andrei Fornea scria: Preţul la microbuz trebuie să crească cu 33 bani
Alexei a filmat un iepuraș de la "SRL AFGBASVET": Șofer iresponsabil pe ruta de microbuz 169 (pe curaj mai puteți găsi filmulețe interesante la temă)
Victor Ciobanu scria: Mafia "marşrutcilor".
Artwork by Stinger.MDIMG

Un comentariu:

Anonim spunea...

Zici tu, dar cat futai au si ei, mai ales sunt o multime de rusi care fut cap... si cateodata pentru acei 3 lei te scuipa in suflet. Sunt multe animale salbatice si printre pasageri.

Trimiteți un comentariu